Makin kau kejar, makin ia menghindar, tapi bila kau biarkan ia terbang, ia akan menghampirimu disaat kau tak menduganya. Cinta bisa membahagiakanmu, tapi sering pula ia menyakiti. Tapi cinta itu hanya istimewa, apabila kau berikan pada seseorang yang layak menerimanya....... Jadi....tenang tenang saja jangan terburu-buru hingga kau bisa memilih yang terbaik. Bagi Anda yang ...... RAGU - RAGU DENGAN PERNIKAHAN Cinta bukanlah perkara menjadi "ORANG SEMPURNA"nya seseorang. Justru perkara menemukan seseorang yang bisa membantumu menjadikan dirimu sempurna. Bagi Anda yang....... TIPE PLAYBOY ato PLAYGIRL Jangan katakan "AKU CINTA PADAMU" bila kau tidak benar-benar peduli padanya. Jangan bicarakan soal perasaan -perasaan itu, bila tidak benar - benar adanya. Jangan kau sentuh hidup seseorang bila kau berniat mematahkan hatinya. Jangan menatap ke dalam matanya bila apa yang kau katakan cuma DUSTA. Hal terkejam yang bisa dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta, padahal kau sama sekali tidak berniat untuk menerimanya saat ia terjatuh...... Bagi Anda yang ......... SUDAH MENIKAH Kalau Cinta jangan katakan, "INI SALAHMU!".... Tapi, "Maafkan aku ya?? Bukan "KAU DIMANA?!" ... Melainkan "AKU DISINI,KENAPA?" Bukan "KOK BISA SIH KAMU BEGITU ?" ... Tapi, "AKU MENGERTI " Dan bukan "COBA, SEANDAINYA KAMU...." Akan tetapi, "TERIMA KASIH YA, KAMU BEGITU...." Bagi Anda yang.... PATAH HATI Sakit karena patah hati akan bertahan selama kau menginginkannya dan akan mengiris luka sedalam kau membiarkannya. Tantangannya bukanlah bagaimana bisa mengatasi, melainkan apa yang bisa diambil sebagai pelajaran dan hikmahnya Bagi Anda yang..... BELUM PERNAH JATUH CINTA Bagaimana kalau jatuh cinta: Mau jatuh, jatuhlah tapi jangan sampai terjerumus, tetaplah konsisten tapi jangan terlalu "NGOTOT" ... Berbagilah dan jangan sekali - kali tidak fair. Berpengertianlah dan cobalah untuk tidak menuntut,siap - siaplah untuk terluka dan menderita, tapi jangan kau simpan semua rasa sakitmu itu. Bagi Anda yang ...... INGIN MENGUASAI Hatimu patah melihat yang kau cintai berbahagia dengan orang lain, tapi seharusnya akan lebih sakit mengetahui bahwa yang kau cintai ternyata tidak bahagia bersamamu.. Bagi Anda yang...... TAKUT MENGAKUI Cinta menyakitkan bila kamu putuskan hubungan dengan seseorang. Malah lebih sakit lagi bila seseorang memutuskan hubungan denganmu. Tapi, cinta paling menyakitkan bila orang yang kamu cintai sama sekali tidak mengetahui perasaanmu terhadapnya? Bagi Anda yang.......... MASIH BERTAHAN MENCINTAI SESEORANG YANG SUDAH PERGI Hal menyedihkan dalam hidup ialah bila kamu bertemu seseorang lalu jatuh cinta, hanya kemudian pada akhirnya kamu menyadari bahwa dia bukanlah jodohmu. Dan kau telah menyia2 kan bertahun-tahun untuk seseorang yang tidak layak. Kalau sekarang pun ia sudah tak layak, maka 10 tahun dari sekarang pun ia juga tak akan layak.maka biarkan ia pergi dan lupakan.....

da 4 ari mak g ind0n...huhuhu rindu plaks kt mak slal0 kal0 lik keje mesti mak dew tapi skunk wawawawawa...rindu nk kac0 mak mamam...huhuuh sbl0m mak g ind0n ari tue ak shempat kac0 mak mamam..huhuh ak shukew bilew mak shuap ak mamam n ak tk kisah 0wang nk shakap pew...mak!!! adik rindukn msakan mak!!! agaknyew cam nie la kn kawan2 ak yg berjauhn ngn mak d0wang..br ak tahu hehhe...cam ner la nk kwin kal0 perangai cam nie hahaha gatai t0l ak teringt mase nk ant0 mak..sbl0m mak berlepas mak pl0k ak pastu ak nanes shebab mak nanes..pastu ank buah ak tnye npew ak nanes best jew jawpn al0ng ak kt ank dier shebab ecu cedih nenk tgglkn ecu tue la ecu slal0 tgglkn nenek s0wang2 (^_^) best kn jawpn al0ng ak...xpew2 ari jumaat mak da lik cni yeahhhhhhhhhh shukew sgt2..insyallah adik jmput mak kt KLIA... (^_^)

semlam ak g tgk jabatan pendftr, UKM lawan futsal tapi ak tk brapew nk ingt ngn shapew d0wang lawanhehehe tapi lawan d0wang tue bleh di katakan muda2 belaka hehehehe...tapi yg tk best ramai yg turun main smlam tatau la npew cian tean UKm shebab main tanpa henti selama 1 jam...k0mp0m pancit d0wang smlam..hehehee smlam first time ak g tgk d0wang lawan walaup0wn da manyak kali d ajak..g0 g0 p0wer rangers heheheh shilap plaksss g0 g0 team pendftr UKM...chaiy0k2

ari ni ak kena keje kt ukm kl..huhuhu nie tgh kesejukan heheh bilik kecik pastu 0n airc0nd tahap sejuk hehehe...ari nie menu sarapan r0ti telur sambal...yg d beli d kntin..huhuhu

wazzup semua...lame gilew ak tk taip papew kt bl0g nie...kebizian ckit hehehe kebizian ngn faceb0ok huhuhuh...pew erk ak nk taip nie...erm... sepanjang ak kebizian nie mcam2 berlaku kt dlm id0p ak huhuh kena manyak2 bershabar ngn dugaan dariNYA...mmg mnguji tapi nk wat cam ner kn..kena hadapi ngn pnuh keshabaran...huhuhu..
kehidupn mesti dew dugaan kn..cuma dugaan berbeza jew..
baru2 nie ak kehilangan seseorg yg ak syg...ak relakan pemergian dier
walaup0wn perit ak nk lpaskn semua tue tapi da bkn dier utk ak..

29.10.09...khamis...ak tatau la ak perlu gembira atau sedih...tanpa kuduga dier akhirnyew mnjadik milik 0wang lain..rase mahu nanes p0wn dew tapi mmg nanes p0wn shebab ak mmg syg dier tapi nk wat cam ner bile dier sudah mnjadik milik 0wng lain...TAHNIAH....

salam semuanyew...lame t0l ak tak taip papew kt bl0g ak nie..huhuh s0wi guys..ak agak kebizian ckit la..macam2 berlaku dalam id0p aku skunk...dew yg hepi dew yg cedih dew yg tekanan..huhu rase2 k0rng tahu la erk...antaranya...alhmdllh smbutan ry masih d mu0 walaup0wn aku rase tahn nie cm tk best jew raya...tatau npew...pastu adik sepupu ak selamat bertunng ngn jejaka pilihn jntungnyew hehehee...0psss lupew plaks kawan aku tasha udah selamat jadik bini fareez..t ak upl0ad gmbr erk..

jgn p0ntenk2 erk kekawan

Aku dan dirimu
Tiba saatnya kita saling bicara
tentang perasaan yang kian menyiksa
tentang rindu yang menggebu tentang cinta yang tak terungkap Sudah terlalu lama kita berdiam
tenggelam dalam gelisah yang tak teredam
memenuhi mimpi-mimpi malam kita Duhai cinta ku, sayang ku lepaskanlah
perasaan mu, rindu mu, s’luruh cinta mu
dan kini hanya ada aku dan diri mu sesaat di keabadian Jika sang waktu bisa kita hentikan
oh dan s’gala mimpi-mimpi jadi kenyataan
meleburkan semua batas,antara kau dan aku,kita… Duhai cinta ku sayang ku
lepaskanlah perasaanmu rindu mu s’luruh cinta mu

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN yg bakal tiba..Sy mengambil kesempatan ini untuk memohon maaf ats segala kesalahan sy yg anda perasan / xpasan,,,n kesalahan yg sy sedar / xsedar,,smoge kta mnymbut ramadhan dgn pasaan tenang & diberkati ALLAH swt

JULIANA BONUS BT CHE ROSS NO 834,LORONG BAHGIA TAMAN SEJAHTERA 06600 MUHAMAD YUSOP PLOT 131A, JALAN PERINDUSTRIAN BUKIT MINYAK, 14100 BUKIT MINYAK, SEBERANG PERAI TENGAH, PENANG . 19 DEC 2005 TUAN, PER : SURAT BERHENTI KERJA Saya seperti nama diatas, ingin memohon berhenti kerja. Saya berharap permohonan ini diluluskan. Berikut adalah sebab- musabab saya ingin berhenti kerja:- 1. Saya kerap dibuli oleh senior. 2. Makanan di kantin tak sedap tapi mahal macam KFC. Tambahan pula kalau makcik senior yg kira. 3. Lagu 5'S tidak masuk dalam carta ERA. 4. Waktu rehat tersangat pendek 15 minit je... Nak beratur pun dah 20 minit!!! 5. KERJA BERDIRIIIIIIIIIII... ... ... . Kasut takde sponge pulak!!!!! 6. Bas kilang tersangat laju... . Tersangat BAHAYA... .. 7. Kalau setakat nak keja kilang, lebih baik tak payah ambil SPM. Indon tak ambil SPM pun boleh keja jugak!!! 8. Pekerja dipaksa O.T. Ingat kita orang ROBOT ke!!! Kalau tak O.T. ugut nak bagi Warning Letter pulakk... .. 9. Pintu kecemasan dihalang. Bila BOMBA audit baru kalut. KESELAMATAN TIDAK DIUTAMAKAN. 10. Scan in/out sikit nak masuk kena beratok sampai GATE HOUSE nak balik kena beratok BULEH TAWAF satu kilang.. 11. Pintu keluar masuk 2 shj. Pekerja beribu... . Masuk LATE marah!!! Balik LATE driver BAS pulak marah!!!! sampai rumah mak bapak pulak yang marah KAMI selalu kena MARAHHHHHH... 12. Boss kadang 2 ok, kadang 2 tension sampai tak ingat 2 yang kami ni orang gak 13. Faedah2 lain tak memuaskan. contoh keja bagai nak tecabut kepala lutut profet shereing HAMPEHHH 14. BANYAK LAGI NAK HABAQ TAPI KUT TAK SANGUP DENGAQ KUT!!!! 15. Bonus Tahun Ni Takde Macam Hampeh...Orang Gaji Besar je yang dapat,Orang bawahan semua tak dapat...Kalau mcm ni biar boss besar mati cepat!!!! ..baru ada keadilan......AminnnnUntuk pengetahuan tuan, saya telah berjaya menabung sebanyak RM 1.5 juta selama saya bekerja sebagai operator. Wang itu telah saya laburkan dalam bentuk dinar emas. Setiap bulan, pendapatan saya adalah sebanyak RM890. Inilah faktor utama saya ingin berhenti kerja. Terima kasih atas segala kerjasama ... ... ... ... tunjuk ajar tuan selama ini dengan saya. **Akhir kata, terimalah sebuah pantun MAUTdari saya... ... .. IKAN KELI, IKAN KEMBUNG; ANGKAT KAKI, LLLAAAMMMBUNG... ... ... ... ... SEKIAN, TERIMA KASIH..

..shukew dgr lagu nie..

...guna bateri 0riginal..
...tidak membaiki bateri yang r0sak...(jgn lew kedek0t huhu beli jew bateri br)
...tidak membeli bateri sec0nd hand..(ish2 beli la yg br)
...matikan hp kal0 terasa panas...
...kembalikan hp bermasalah...
...jangan cas hp terlalu lame...
...jangan guna mase k0rang tgh cas hp..
...gunakan sarung hp..
...jangan letak hp kt badan k0rang...

n0kia 7020
s0 sweet l0rh n s0 cute maa..
berkenaan t0l ak ngn hp nie

pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am.Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini : Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang?. Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan? Cikgu : Oh, awak nak tahu ke?.Emmm...baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye...mungkin kamu akan dapat apa jawapannya. Pelajar : Baiklah...apa yang saya harus buat? Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas. Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut. Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik? Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik. Cikgu : Ya, itulah jawapannya.Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu.Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi.Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.....

Aime...
b0b.. elly... seni0r ak..kak hani n hub
edy..
miss u all...bilew la nk jumpew erk..huhu
yg kekwan lain tak dpt plak crik gambar d0wang hehehehe

"LUKA disebabkan oleh sebatang PANAH akan meninggalkan BEKAS dan SEMBUH. Sebuah RIMBA yang dirobohkan oleh KAPAK akan tumbuh kembali TETAPI luka yang disebabkan oleh KATA-KATA akan tetap menjadi luka yang dalam dan tidak akan sembuh"

...teringin sgt nk belajar main gitar...

my name huhuhu....bkn senng nk dpt tag nie tau hihihihi...kena dftr dlu pastu kena make up pastu kena amik gmbr (brapew manyak pastu da..)

nak tahu klik jew...jangan manyak tanye huhhuhu

10 Julai 2009..ak lik ip0h setelah setahun ak tk lik ip0h huhuhu..lame si0t tak lik pt0t la kena membebel ngn mak yang (mak angkt ak) hampir2 maj0k gak la dier..shampai jew umah ak terkejut ayah (ayh angkt ak) beli keta baru hhuhuhu h0nda civic...perghhhh ayah punye la syg gilew keta tue shampai jarang guna ak p0wn tk sempat nk naik...huhuhu tue br kt lua umah...ms0k jew kt umah ak terkjut tgk ayah beli tv baru mak aiiii mcam2 da bertukr...nampak sgt la ak lame tk lik huhuhuh...ari sbtu ak kua ngn kembar ak huhuhu kembar perangai la ena...n kwn dier ayie...d0wang jadik pemandu pelanc0ng ak mase ak kt ip0h huhu...ena blnjew ak mamam laksa nmpak jew kurus minah tue tapi kuat mamam jugak..papew p0wn ak sayang d0wang (mak yang.ayah.ena n ayie)

nie la ank buah ak yg sh0mei huhuhu...
pandai t0l d0wang bergaya kn2
yg p0mpuan name dier dania firjani
yg laki tue adik dier name adi akif..
dania nie kal0 da bershakap penin ak nk layan
dew jew ayt dier..dier kal0 dtg umah ak abis r ak tk bleh ke mane
kal0 yg akif plaks memmg tk heran p0wn ngn ak huhuh..

Selepas perang yang pertama dulu, Autobots telah bekerjasama dengan pihak tentera British dan Amerika Syarikat dengan bersatu menubuhkan NEST bagi memantau ancaman pihak musuh iaitu Decepticons. Selepas pulang ke Cybertron, Starscream mendapat arahan daripada ketua Decepticons untuk membawanya pulang ke bumi. Pihak musuh mahu kembali membalas dendam dengan menghantar bala tenteranya memerangi Autobots dan manusia.Pada masa yang sama, Sam Witwicky yang baru sahaja memasuki kolej dan cuba untuk hidup sebagai remaja normal, telah menemui serpihan Allspark dan tanpa disedari pemikiran beliau kini dipengaruhi dengan sejarah awal ketibaan makhluk-makhluk Cybertronian di planet bumi. Dengan itu, Sam kini menjadi buruan puak Decepticons yang cuba mendapatkan maklumat tentang suatu artifaks penting yang boleh digunakan untuk menghancurkan bumi.

Bumblee bee yg sh0mei huhuh

just klik jew kt cni
ak da tgk da cite nie mmg best hehehe

ari nie last day ak sleep kt shah alam..huhuhu...lpas nie tk dpt la nk lpak kt shah alam shampai mlam huhuhu cedih l0rh...tapi pew bleh wat da mmber ak yg shengal tue da pndah kt bngi..hehehe (kal0 dier tahu ak taip shengal mesti dier mare ak)...s0 mlam nie kite kena enj0y dlu!ak nk enj0y puas2 mlam nie hahaha lik lmbat tue da k0mp0m la....

0wang kate cinta tue buta
buta kew??
0wang kate cinta tue indah
indah sgt kew??
0wang kate kite akan bahagia bilew bercinta
bahagia kew??
mungkin dew t0l tapi tak semua dapat merasa cinta yg d ingini...

4 Oktober 1985, Jumaat. Wanita yang lahir pada hari ini tabiatnya berani menentang suami. Bangga diri, suka berbelanja, suka dipuji, suka bergaul dan suka melakukan perkara yang berbahaya dan sia-sia. Bersemangat waja, pandai simpan rahsia, tidak suka mengaku kesalahan sendiri. Dalam soal kewangan, bersikap boros dan tidak pandai menyimpan harta demi masa depan. Cintanya sejati dan tidak mudah berubah, cuma kadangkala tidak telus. Seksualnya sangat istimewa, menyeronokkan, penuh kelembutan tetapi tidak suka dipaksa.
t0l kew???heheheh

Menjadi simbol kepada wangian serta cinta, mereka datang dengan belbagai warna.ada pink,putih,kuning mahupun dalam bentuk kegemaran ramai-merah.Rangkaian warna-warni bunga rasmi bagi ‘mat &minah jiwang’ (bukan jiwang.org ek) ini penuh dengan kata-kata yang tidak perlu diungkaikan. Cukup sekadar dengan pemberian penuh makna dari hati yang ikhlas namun penuh bermakna.Kehadirannya dimuka bumi ini bagaikan penyelamat pemburu-pemburu cinta yang mungkin sedkit terlalai dari cintanya.saya cuba merungkai maksud antara warna-warna yang terdapat dalam pilihan bunga ros.check it out! Pertama kali direkodkan sekitar 35 juta tahun lampau.Tahun 3000 B.C menjadi tanda aras pertama, tamadun Sumerian mula merekodkan betapa kecintaan dan keabadian kecantikkan dapat diwakilkan kepada bunga Ros.Ungkapan puisi “ODE TO THE ROSE’ oleh penyair silam membuktikan bahawa Bunga Ros atau mawar utuh menjadi pilihan utama melahirkan rasa cinta sejak dulukala. Warna-warna cinta Ros Merah Memberi makna cinta, penghormatan, keberanian, kesungguhan bekerja dan yang paling penting keikhlasan hati menyintai seseorang. Keunikkan pandangan lembut pada lapisan-lapisannya dapat menghangatkan suasana serta wangiannya yang emm menyentuh perasaan. Ros Putih Sifat ‘innocence’ dan keaslian,diam penuh muslihat,kegembiraan..serta untuk merakamkan rasa ambil berat pada seseorang.emm charming eks… Ros Merah Jambu merah jambu terang- rasa emm mengagumi dari jauh,simpati,kelembutan dan kemanisan(macam iklan susu je-lori) merah jambu pekat-kepekatan ini membawa maksud ungkapan ‘terima kasih’ tanda penghargaan. Ros Kuning kegembiraan,persahabatan yang berkekalan..boleh menjadi wadah kepada permulaan yang baru serta ungkapan selamat kembali tanpa suara boleh dizahirkan…ingatlah yang tersayang, yang mengambil berat..serta emm sering ditafsirkan kepada sifat cemburu pemberinya…awas ya? Ros Oren kuning dengan bewarna kemerahan pada hujungnya-persahabatan,emm dan jatuh cinta.. Oren-Keinginan serta kesungguhan..khasnya untuk sesuatu ataupun seseorang. Ros Lavender Ros biru belum lagi direka ya!…jadi gantikan dengan warna Lavender bagi insan yang ingin melahirkan rasa jatuh cinta kali pertama(juga bagi bunga ros yang durinya telah dibuang) Ros Hitam-ermm kematian bagi si penerima..ugutan atau ancaman.. Kata orang tua-tua, tanamlah bunga ros atau mawar diluar rumah..kelak emm terasa segar tatkala malam hari..bau wangian akan masuk menusuk kalbu..tak kurang juga pokok bunga raya, agar sekeliling rumah kelihatan ’sejuk mata memandang’ Gabungan kesemua warna-warna-membawa erti..segalanya adalah demi..emm yang menerima bunga inilah.. Bunga Ros yang batangnya dibiarkan panjang tanpa dipotong-’ku akan sentiasa mengingatimu’ penganti bicara ini. Bunga Ros yang diberikan secara sekuntum-emmm ungkapan klasik ‘Aku cinta padamu’ bagai menjerit keluar darinya bagai memberitahu si penerima.. sedikit info: Ros tergolong dalam keluarga spesis ROSACEAE.Darinya muncul spesis ROSA.Ahli botani agak bertelagah tentang bagaimana untuk mengkelaskan setiap Ros kedalam spesis-spesis yang ada.Antara 30 hingga 250 spesis Ros wujud ketika ini.

Bersenam Keterlaluan Bersenam berlebih-lebihan dan berterusan setiap hari boleh menjurus kepada kecederaan. Sebaik-baiknya selangkan satu atau dua hari dalam seminggu supaya tubuh dapat berehat dan dipulihkan. Jika anda bersenam berat pada hari ini, lakukan yang lebih ringan pada hari berikutnya. Tidak memanaskan badan Gerakkan regangan untuk memanaskan badan perlu setiap kali hendak memulakan senaman. Sekurang-kurangnya selama lima minit. Beban yang terlalu berat Jangan terpengaruh menggunakan beban yang berat semata-mata untuk membina otot dengan lebih cepat. Untuk mendapatkan kesan yang lebih baik, gunakan beban ringan dengan ulangan yang kerap. Berat dumb-bell seharusnya tidak melebihi satu ataupun satu setengah kilo. Terlalu cepat & awal Jika anda baru mula bersenam, mulakan dengan gerakan yang lembut dan efektif. Misalnya berenang atau berjalan. Langkah yang silap Bersenam dalam posisi yang salah bukan sahaja akan menyebabkan kerosakan tubuh malah ia langsung tidak mendatangkan faedah kepada diri anda. Jika anda bersenam sendiri di rumah, pastikan postur tubuh sentiasa dalam keadaan yang betul. Tidak minum secukupnya Minum air sebelum melakukan senaman, sewaktu bersenam dan selepas melakukannya. Makan terlalu sedikit Tambahkan tenaga dengan kabohidrat beberapa jam sebelum bersenam. Pisang atau pun sandwich adalah pipihan yang baik

Petua 1 : Ambil sepotong ubi kayu. Kupas kulitnya. Buang kulitnya. Bersihkan. Parutkan. Perah untuk dapatkan airnya. Sapukan air perahan pada muka anda yang ada bekas jerawat. Lakukan setiap hari selama seminggu. Insya-Allah, kesannya memuaskan. Petua 2 : Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air. Sapukan pada bekas jerawat. Amalkan selama seminggu. Petua 3 : Ambil 10 helai daun sireh muda, Bersihkan dan tumbuk lumat. Muka hendaklah dibersihkan dengan air suam dan sapukan sireh pada muka terutama di bahagian bekas jerawat. Biarkan kira-kira setengah jam atau hingga kering. Cuci muka bersih-bersih dan lap kering. Amalkan 3 kali seminggu. Petua 4 : Selain daripada ulam yang enak dan berkhasiat, pegaga juga boleh digunakan untuk menghilangkan tanda hitam parut jerawat di muka. Caranya ialah dengan mengisar daun pegaga dengan bedak sejuk dan air secukupnya. Pupukkan adunan tersebut di tempat tanda hitam parut jerawat di muka anda setiap hari atau setiap malam sebelum tidur. Campuran kisaran pegaga dan bedak sejuk tersebut boleh disimpan di dalam peti sejuk dengan memasukkannya ke dalam botol yang kering. Petua 5 : Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berparut setiap malam. Esoknya, cucilah dengan air suam. Petua 6 : Tumbuk sepuluh helai daun sireh muda. Tempelkan pada muka terutama bekas jerawat. Setelah kering, cuci muka dengan air bersih. Amalkan 3 kali seminggu. Petua 7 : Kisar timun dan tapis airnya.Tampalkan hampas timun pada wajah yang berparut. Biarkan setengah jam. Kemudian cuci dengan air suam.

Semua wanita ingin kelihatan kurus dan langsing. Dibawah ini ada beberapa cara untuk menurunkannya. 1. Jika anda mengalami berat badan yang berlebihan, air limau nipis yang anda minum boleh menurunkan berat badan anda. Caranya: Sediakan dua biji limau nipis atau limau kasturi setiap hari, setelah itu perah airnya ke dalam gelas yang berisi dengan air sejuk, masukkan ke dalam peti sejuk. Setelah itu bolehlah dijadikan air minuman setiap kali selepas anda makan tengahari dan makan malam. Cara ini boleh diikuti dengan senaman ringan. Amalkanlah meminumnya selama sebulan, berat badan anda akan beransur turun. 2. Ambil 3 sudu besar serbuk teh cina dan rendam dalam air. Tapis dan campurkan dengan air perahan limau nipis. Amalkan selalu meminumnya 2 kali sehari iaitu sebelum sarapan dan sebelum tidur. 3. Jika anda mengalami masalah berat badan, air asam jawa baik dijadikan minuman harian. Air asam jawa akan mengurangkan kadar lemak dalam badan anda. Caranya: Ambil sebuku asam jawa, ramas ke dalam air sebanyak segelas. Masukkan ke dalam peti sejuk, anda jadikan minuman, selepas anda makan tengahari atau makan malam. Amalkan setiap hari, anda akan dapati tubuh anda akan bertambah segar dan langsing. 4. Nak Turunkan Berat Badan Selepas makan amalkan meminum Teh Hijau atau Teh Cina tambah dengan serbuk Kayu Manis dan Madu 5. Badan Langsing Selepas Bersalin Untuk mengelakkan badan menjadi gemuk selepas bersalin, cuba petua berikut : Ambil 5 halia bara ( Halia Cina ), 10 biji lada hitam, 30 ekor ikan bilis. Tumbuk kesemua sehingga lumat. Perahkan air Limau Nipis. Dan makanlah bersama nasi panas waktu pagi dan malam, setiap hari sewaktu dalam pantang. 6. Mengurangkan buncit Bagi lelaki yang mengalami masalah perut buncit, anda boleh mencuba petua ini.iaitu ambil sedikit kapur makan dan sebiji limau purut yang telah di perah jusnya.kapur dan limau tadi dicampur dan digaul hingga sebati. Amalkan sapu disekeliling perut sebelum masuk tidur biarkan kering sehingga pagi. 7. Mengempiskan Perut Petua yang mudah dan kos yang murah. Anda perlu mengambil limau nipis yang telah dicampur dengan teh tanpa gula untuk tiap-tiap hari kemudian diminum. Amalkan meminum air ini dan insyaallah perut anda yang buncit akan menjadi kempis. Petua ini untuk orang yang tiada mengidap sebarang penyakit. Selamat mencuba 8. Kempiskan Perut Anda Nak kempiskan perut senang aje, ambil air limau nipis dan campur dengan kapur sirih. Lumurkan atau sapu dekat perut, amalkan setiap malam. Insyaallah perut anda akan lebih menarik.

Cengkih Penawar Sakit Gigi Sekiranya anda mengalami sakit gigi, gigit tiga kuntum bunga cengkih pada tempat yang sakit. Kalau gigi berlubang, ketuk cengkih dan isi didalam lubang gigi anda dan tutup dengan kapas. Insya-Allah, sakit beransur kurang. Hilangkan Daki dan Bau Badan Kita sering menghadapi masalah daki dan bau badan terutama bakal pengantin. Untuk mengatasinya, gunakan pucuk jambu batu. Ramas ia didalam air dan gosokkan pada badan. Selepas itu, bilas dengan air limau purut. Lakukan seminggu sebelum tarikh perkahwinan. Insya-Allah, kulit kita akan bersih dan bau badan pun. Merawat Sakit Tekak Jika anda menghidap sakit tekak, anda perlu mendapatkan beberapa keping asam keping. Asam keping ini hendaklah dibakar hingga menjadi hangus. Setelah itu ditumbuk dan digaul dengan sedikit air sirih. Setelah itu sapukan pada bahagian tekak anda yang sakit. Insya Allah tekak anda akan sembuh seperti sediakala.

shukew dgr lagu nie http://www.youtube.com/watch?v=0KawLyC-FgA

When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL answers " I'm fine " after a few seconds ... she is not at all fine.When a GIRL stares at you ... she is wondering why you are lying. When a GIRL lays on your chest ... she is wishing for you to be hers forever. When a GIRL wants to see you everyday... she wants to be pampered. When a GIRL says " I love you " ... she means it. When a GIRL says " I miss you " ... no one in this world can miss you more than that. Life only comes around once make sure u spend it with the right person .... Find a guy ... who calls you beautiful instead of hot. who calls you back when you hang up on him. who will stay awake just to watch you sleep. Wait for the guy who ... kisses your forehead. Who wants to show you off to the world when you are in your sweats. Who holds your hand in front of his friends. Who is constantly reminding you of how much he cares about you and how lucky he is to have you. Who turns to his friends and says, " That's her!! "

yang lahir di bulan Oktober.Berikut ini adalah analisis kasih sayangnya : - Amat suka berkomunikasi dengan pasangan. - Suka disayangi dan menyayangi pasangan. - Sopan terhadap pasangan. - Jujur dan jarang berpura-pura dengan pasangan. - Mudah terluka hati sekiranya pasangan ada melakukan kesalahan terhadapnya. - Emosi yang mudah terusik. - Pengasih, Penyayang terhadap pasangan. - Cemburu dan terlalu cemburu. - Romantik. - Memahami pasangan.

Jika kamu memancing ikan.. setelah ikan itu terlekat di mata kail.. hendaklah kamu mengambil terus ikan itu.. janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula kedalam air begitu sahaja.. kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya.. ketajaman mata kailmu dan.. mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup.. Begitulah juga setelah kamu memberi banyak harapan kepada seseorang.. setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya.. janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja.. kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan.. mungkin dia tidak dapat melupakanmu.. selagi dia mencintaimu.. Jika kamu menadah air biarlah berpada.. jangan mengharap pada takungannya dan.. janganlah mengganggap ia begitu teguh.. cukuplah sekadar keperluan.. apabila ia retak.. tentu sukar untuk kamu menampalnya semula.. akhirnya dibuang.. sedangkan jika kamu cuba membaikinya.. mungkin ia masih boleh digunakan lagi.. Begitu juga jika kamu memilikki seseorang,terimalah seadanya.. janganlah kamu terlalu mengaguminya dan.. janganlah kamu mengganggapnya begitu istimewa.. anggaplah dia seorang insan biasa.. apabila sekali dia melakukan kesilapan.. bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.. akhirnya kamu kecewa meninggalkannya.. sedangkan jika kamu memaafkannya.. boleh jadi hubungan kamu akan berterusan hingga ke akhir hayat.. Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi.. yang pasti baik untuk dirimu.. mengenyangkan dan berkhasiat.. mengapa berlengah,cuba mencari makanan yang lebih baik.. terlalu inginkan kelazatan.. kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya.. kamu pasti menyesal,percayalah.. Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.. yang kamu pasti akan membawa kebaikan dan kebahagiaan kepadamu.. menyayangimu,mengasihimu.. mengapa perlu berlengah,mengapa cuba membandingkannya dengan yang lain.. terlalu mengejar kesempurnaan.. kelak, kamu akan kehilangannya apabila dia menjadi milik orang lain dan sudah tentu kamu akan menyesal...

elly
my fren yg agak n0tty hehehe
alwayz shudi dgr mslh ak yg tak abis2
dania firjani
ank bh yg pling ak syg l0rh..
ucu sayang gilew2 kt kakak
tasha
my fren..heheh yg slal0 wat jahat shamer2
bak kate 0wang lain kami da cam kembar kemane2 sntiasa ber2
ber2 lebih baik
...mickey..
sis sayang adik!!!mekacih adik shebab alwayz adew d cc sis
walaup0wn adik slal0 sepi dr sis kekadang nk mare jew...
sis tetap sayang adik heeheehe
...fisha...
sis sayang manyak2 shamer adik...
mekacih shebab shudi jadik adik sis...
n shudi dgr mslh sis
muaaaah

Mini-RC is n0w 0pen to all Mini-Z fans, come n have fun with our indoor traks. we used ky0sh0 Mini-Z grand prix circuit for racing n drifting... 0perati0n h0urs... M0nday:cl0se tuesday-friday : 8.00 pm-11.00pm weekends : 11.30 am - 10.30 pm rates n services tracks:weekdays - Rm5 (per entry) weekend - RM 5 (per hour) - RM 3(next h0ur) - RM 12 (full day card) *inclusive of battery charger n other facilities * Car rent + track RM 10 (per sessi0n appr0x. 40-60 min) (Drift n race car) * Car service/repair : RM 5-RM 25 Equippment with * 15 min charger

*Pit st0p area with electric plug

*air-conditioned

*bl0wer

*lap c0unting sytem n many m0re.....

address n0 40-2-2B Jalan Medan PB2B Seksyen 9 Pusat Bandar Baru Bangi 43650 Bandar Baru Bangi Selang0r...

1 mei 2009...alhmdllh kawn ak yg s0wang agik da selamat jadik bini 0wang hehehe antara kami ber4 ak jew bl0m kwin agik hehehe...tapi tue la ak tk dpt tgk dier nikah cuma ak dpt hadir masa malam berinai ngn knduri..hehehe knduri tue wjip w0o ak dtg kal0 tk dtg k0mp0m pengantin p0mpuan tk de pngapit...shebab ak la pengapit dier...3 hb mei 2009 ak jadik pengapit hehehe kelakar p0wn dew gakss..salah 1 nyew kast pengantin p0mpuan tersangkut kt pelamin hehehe mase ak bet0lkn kst dier ramai ingt ak bet0l kn kain dier hehehee....papew p0wn ak nk shakap kt elly n uc0p selamat pengantin baru...

Pukul brapew Pada suatu tengah malam telepon di rumah seorang pustakawan berdering. "Pukul berapa perpustakaan akan di buka?" seorang pemuda di hujungtalian bertanya. "Jam 9 pagi encik, apa hal yang penting sangat encik menelifon saya tengahmalam buta nie?" tanya pustakawan tadi. "Tak boleh buka awal lagi ke?" pemuda itu bertanya lagi dengan nada kecewa. "TIDAK, tidak akan dibuka sebelum pukul 9!" si pustakawan menjawabdengan nada yang tinggi. "Penting sangat ke sampai encik tidak boleh tunggu sampai pukul 9 pagi untuk masuk?". "Siapa kata saya mau masuk?" kata pemuda itu kesal, "SAYA MAU KELUAR!" MANGGA Pada suatu hari ada seorang pembeli yang sedang tawar-menawar dengan seorang penjual buah mangga. Pembeli: "Bang, berapa harga mangga sekilo?" Peniaga: "RM7!" Pembeli: "Amboi, mahal sangat... RM5 sudah la!" Peniaga: "Tak boleh dik, harganya dah cukup murah tu!" Pembeli: "Kalau tak manis, macam mana bang?" Peniaga: "Kalau tak manis, tak payah bayar!" Pembeli: "Kalau macam tu, beri saya yang tak manis 10 kilo!" PALING BERSIH Sepasang suami isteri merayakan ulang tahun perkahwinannya dengan makan malam di sebuah restoran. Ketika mereka hendak meninggalkan restoran tersebut, mereka ditanya oleh pemilik restoran yang berdiri di pintu. Pemilik: "Bagaimana perasaan Anda terhadap hidangan dan layanan kami?" Lelaki: " Ada satu perkara yang boleh saya katakan.. Anda memiliki dapur yang paling bersih di bandar ini." Pemilik: "Dapur yang paling bersih?... Anda kan tidak pergi ke dapur. Bagaimana Anda boleh tahu yang dapur kamilah yang paling bersih?" Lelaki: "Sebab.. Semua makanan yang kami makan berbau sabun." BARU KAHWIN Sepasang pengantin baru mengalami gangguan kesihatan. Setelah diperiksa dengan teliti, doktor memberitahu perkara itu disebabkan oleh hubungan seks yang terlalu kerap. "Untuk sementara waktu ini, anda berdua dinasihatkan supaya menghadkan kegiatan seks. Sebaiknya dua kali saja seminggu sahaja. Untuk memudahkan mengingat, saya sarankan untuk melakukan hubungan ini hanya pada hari yang bermula dengan huruf S, iaitu Selasa dan Sabtu," saran doktor. Maklum sajalah baru berkahwin. Pada malam ketiga berpuasa dari membuat hubungan itu, si suami tidak dapat lagi menahan nafsunya lalu mencumbui isterinya yang sedang tidur sehingga isterinya terjaga. "Hari ini hari apa bang?" tanya si isteri. "Sumaat" "Sedang eloklah tu bang..." jawab isterinya.. SIAPA BANGANG Seorang lelaki telefon hospital untuk memberitahu yang isterinya nak bersalin. Dan jururawat hospital menjawab telefon lelaki tersebut. Lelaki: "Hello.... tolong saya sebab isteri saya nak bersalin!" Jururawat: "Sila bertenang... ini anaknya yang pertama ke?" Lelaki: "Apa la punya bangang... ni laki dia la!" Jururawat: "Pulak..." RAHSIA MENANGKAP IKAN Adaseorang nelayan yang selalu dapat banyak ikan bila dia ke laut....so crew TV99 interview dia untuk rahsia dia tangkap ikan. Crew TV99 : "Apa rahsia pakcik tangkap ikan?" Nelayan : "Oh, pakcik guna firasat. Pakcik tenguk cara isteri pakcik tidurbila pakcik bangun pagi. Kalau dia mengereng ke kiri, pakcik tebar jala kiri. Kalau dia mengereng ke kanan pakcik tebar ke kanan." CrewTV99 : "Kalau isteri pakcik tidur terlentang?" Nelayan : "Itu tandanya rezeki depan mata, pakcik tak turun ke laut pagi tu..." CrewTV99 : "O, ye ke..." MALUNYA Seorang wanita muda telah terberanak di dalam sebuah lif. Dier pun malu macam nak giler dan tak mahu kuar dari lif itu. Pihak pengurusan bangunan pun memanggil polis, bomba dan pakar ilmu jiwa untuk pujuk dier keluar. Pakar ilmu jiwa tu pun cakap ler, "Cik.... keluar lah... aper nak dimalukan... perkara biase jer nih." Wanita muda yang terberanak itu pun menjawab, "Tak mau, tak mau, saya malu." pakar ilmu jiwa itu menambah, "Alah cik.... tahun lepas saya ader 1 kes lagi teruk... pompuan tu beranak dalam longkang!!" Mendengarkan kata-kata pakar ilmu jiwa tu jer, wanita muda tu terus meraung bagai nak giler lalu berkata, "Yang tu pun saya gak, uhwaaa..!!!" Pakar ilmu jiwa itu tak tahu nak cakap aper.

Kehadapan cikgu Melawati dari sk sulawati.. Cikgu, nama saya adi. Saya budak kelas 1 Melati.. Saya nak komplain pasal cikgu yang dah ambil hati abah saya. Abah saya kata dia telah jatuh hati dengan cikgu. Saya hairan, mcm mana abah boleh jatuhkan hati dia kat cikgu..Sedangkan cikgu sendiri yang ajar adi kata hati kita ada dalam badan. Jika hati takda kita boleh mati. Cikgu bohong. Mengapa abah saya masih hidup sedangkan hati dia sudah jatuh? Cikgu tak layak digelar cikgu.. Abah saya juga kata cikgu pandai ambil hati dia. Adi nak cikgu pulangkan hati abah. Kasihan abah tidak ada hati.. Harap cikgu boleh pulangkan hati abah sepecat mungkin kerana adi takut abah mati.. sekian, adi bin darmati

shedap l0rh kek nie walaup0wn ak tak rase tpi ak thu kek nie teramat la shedap....seshapew setuju buke mulut besar2!!

ari tue ak g r jalan2 pastu tiba2 plakss kwan ak bwa g petaling jaya..t0l2 dkt ngn tmpat ak belajar dlu..tetiba mem0ri yg dul02 menerjah 0tak ak..hehehe mcam2 kenangan yg ak ingt..rase rindu plakss kt bebdak batch 12..nak2 mase zaman berbuke p0se ak ngn bebdak asrama g r berbuke kt kg baru kal0 tak slap ak zaman 2003..satu asrama plan nk lik lambat huhuh pew agik kal0 da lik lambat kena la panjat pagar asrama...tanpa segan silu kami semua (beb0odak umah A) memanjat la pagar secara bergilir2 hehehe...best sgt2 ad0i rindu manyak2 kat d0wang si0t..antara penghuni umah A yg ak ingt...ak sndiri..elly..aime..enot..matun..hub..kak hani..kak wanie(0tai umah A)..cik yan..kak ita..kak fara..salida..amy..kak juli..kak huda..mek..

Kepada kawan2 ku sekalian….Bila ke tandas jangan lupa cek dulu…nanti sapa yang susah…hehehehe…..

eLLy
nie geng ak mase zaman k0lej dlu..dier antara yg pling tecit
antara ak n kekwan hehehe ramai peminat tapi
s0wang jejaka telah berjaye menambat jantung eh slp da hati dier
aiMe namew dier n00r aime..
mmber ak lew shapew agik.. mase kt asrama dlu dier chef ak w0o hehehe ak p0wn dew tlg gakss..
dier nie da kwin da p0wn hehe
rindu si0t mase zaman k0lej dlu..mcam kenangan dew dlm sanubari ak hehehe antara kejadian yg best pnjat pagar umah A ramai2 hahaha best gilew n kena kejar ngn anjing hahahah lawak2..bilew la dapt jumpew k0wang erk..rindu manyak2 shamer k0wang

nie b0odak manyak encem l0rh..aduyaiii..nasib baik tecit agik kal0 da besar nie k0mp0m ramai peminat punyew lew..s0 seshapew yg nk berkenalan sama nie b0odak kena la gtau t0ng gas l0rh..hehehehe
cayunk adi akif manyak2
muuuuaaahhh

We were both young when I first saw you.
I close my eyes and the flashback starts
I'm standing there on a balcony in summer air
See the lights
see the party, the ball gowns
See you make your way through the crowdand say hello
Little did I know
That you were Romeo
you were throwing pebbles
And my daddy said,
"Stay away from Juliet
"And I was crying on the staircase,begging you, 'Please, don't go."
And I said
"Romeo, take me somewhere we can be alone
I'll be waiting all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story - baby just say
'Yes.'"So I sneak out to the garden to see you
We keep quiet 'cause we're dead if they knew
So close your eyes; escape this town for a little while.'Cause you were Romeo,
I was a scarlet letter,
And my daddy said
"Stay away from Juliet,"But you were everything to me
I was begging you,
'Please, don't go"
And I said,
"Romeo, take me somewhere we can be alone.
I'll be waiting; all there's left to do is run.
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story -
baby just say
'Yes.'Romeo save me
-they're tryin' to tell me how to feel
This love is difficult, but it's real.
Don't be afraid; we'll make it out of this mess.
It's a love story - baby just say
"Yes.'
"Oh.I got tired of waiting,Wondering if you were ever comin' around.
My faith in you was fading
When I met you on the outskirts of town,
And I said,
"Romeo save me - I've been feeling so alone.
I keep waiting for you but you never come.
Is this in thy head?
I don't know what to think
"He knelt to the ground and pulled out a ring and said
"Marry me, Juliet you'll never have to be alone
I love you and that's all I really know
I talked to your dad - go pick out a white dress
It's a love story - baby just say
'Yes.'"Oh, oh.We were both young when I first saw you...

Assalamualaikum Hanya satu kisah… Aku cuma ada seorang adik. Lelaki dan usianya tiga tahun lebih muda daripada aku. Suatu hari, untuk mendapatkan sehelai sapu tangan yang menjadi keperluan anak gadis ketika itu, aku ambil 50 sen dari poket seluar ayah. Petang itu, pulang saja dari sekolah, ayah memanggil kami berdua. Dia meminta aku dan adik berdiri di tepi dinding. Aku menggeletar melihat rotan panjang sedepa di tangan ayah. “Siapa ambil duit ayah?” tanya ayah bagai singa lapar. Aku langsung tidak berdaya menentang renungan tajam mata ayah. Kedua-dua kami membisu,cuma tunduk memandang lantai. “Baik, kalau tak mengaku, dua- dua ayah rotan!” sambung ayah sambil mengangkat tangan untuk melepaskan pukulan sulungnya ke belakang aku. Tiba-tiba, adik menangkap tangan ayah dengan kedua-dua belah tangannya sambil berkata, “Saya yang ambil!” Belum sempat adik menarik nafas selepas mengungkapkan kata-kata itu, hayunan dan balunan silih berganti menghentam tubuh adik. Aku gamam, lidah kelu untuk bersuara. Walau perit menahan sakit, setitis pun airmata adik tak tumpah. Setelah puas melihat adik terjelepok di lantai, ayah merungut. “Kamu sudah mula belajar mencuri di rumah sendiri. Apakah lagi perbuatan kamu yang akan memalukan ayah di luar kelak?” Malam itu, emak dan aku tak lepas-lepas mendakap adik. Belakangnya yang berbirat dipenuhi calar-balar cuba kami ubati. Namun adik cukup tabah. Setitis pun air matanya tidak mengiringi kesakitan yang mencucuk-cucuk. Melihat keadaan itu, aku meraung sekuat hati, kesal dengan sikap aku yang takut berkata benar. Adik segera menutup mulutku dengan kedua-dua belah tangannya lalu berkata, “Jangan menangis kak, semuanya dah berlalu!” Aku mengutuk diri sendiri kerana tidak mampu membela adik. Tahun bersilih ganti, peristiwa adik dibelasah kerana mempertahankan aku bagaikan baru semalam berlaku. Adik mendapat tawaran belajar ke sekolah berasrama penuh dan aku pula ditawarkan menyambung pelajaran ke peringkat pra-universiti. Malam itu ayah duduk di bawah cahaya lampu minyak tanah bersama ibu di ruang tamu. Aku terdengar ayah berkata, “Zah, kedua-dua anak kita cemerlang dalam pelajaran. Abang bangga sekali!” “Tapi apalah maknanya bang…!” aku terdengar ibu teresak-esak. “Dimana kita nak cari duit membiayai mereka?” Ketika itulah adik keluar dari biliknya. Dia berdiri di depan ayah dan ibu. “Ayah,saya tak mahu ke sekolah lagi!” Perlahan-lahan ayah bangun, membetulkan ikatan kain pelekatnya dan merenung wajah emak, kemudian wajah adik dalam-dalam. Panggggg…. sebuah penampar singgah di pipi adik. Seperti biasa yang mampu aku lakukan ialah menutup muka dan menangis. “Kenapa kamu ni? Tahu tak, kalau ayah terpaksa mengemis kerana persekolahan kamu, ayah akan lakukan!” “Orang lelaki kena bersekolah. Kalau tak, dia takkan dapat membawa keluarganya keluar daripada kemiskinan,” akumemujuk adik tatkala menyapu minyak pada pipinya yang bengkak. “Kakak perempuan… biarlah kakak yang berhenti.” Tiada siapa yang menyangka, dinihari itu adik tiada dibiliknya. Dia membawa bersamanya beberapa helai baju lusuh yang dia ada. Di atas pangkin tempat dia lelapkan mata, terdapat sehelai kertas yang tercatat…. . “Kak…untuk dapat peluang ke universiti bukannya mudah. Saya cari kerja dan akan kirim wang buat akak.” Apa lagi yang Aku tahu selain meraung. Ayah termenung, jelas dia cukup kecewa. Begitu juga emak yang menggunakan air matanya memujuk ayah.Suatu petang ketika berehat di asrama, teman sebilik menerpa: “Ada pemuda kampung tunggu kau kat luar!” “Pemuda kampung?” bisikku. “Siapa?” Tergesa-gesa aku keluar bilik. Dari jauh aku nampak adik berdiri dengan pakaian comotnya yang dipenuhi lumpur dan simen. “Kenapa sebut orang kampung, sebutlah adik yang datang!” Sambil tersenyum dia menjawab, “Akak lihatlah pakaian adik ni. Apa yang akan kawan-kawan akak kata kalau mereka tahu saya adik kakak?” Jantungku terasa berhenti berdenyut mendengarkan jawapannya. Aku cukup tersentuh. Tanpa sedar, air jernih mengalir di pipi. Aku kibas-kibas bebutir pasir dan tompokan simen pada pakaian adik. Dalam suara antara dengar dan tidak, aku bersuara, “Akak tak peduli apa orang lain kata.” Dari kocek seluarnya, adik keluarkan sepit rambut berbentuk kupu-kupu. Dia mengenakan pada rambutku sambil berkata, “Kak, saya tengok ramai gadis pakai sepit macam ni, saya beli satu untuk akak.” Aku kaku. Sepatah kata pun tak terucap. Aku rangkul adik dan dadanya dibasahi air mataku yang tak dapat ditahan-tahan. Tamat semester, aku pulang ke kampung sementara menunggu konvokesyen. Aku lihat tingkap dan dinding rumah bersih, tak seperti selalu. “Emak,tak payahlah kerja teruk-teruk bersihkan rumah sambut saya balik.” “Adik kamu yang bersihkan. Dia pulang kelmarin. Habis tangannya luka-luka.” Aku menerpa ke biliknya. Cantik senyum adik. Kami berdakapan. “Sakit ke?” aku bertanya tatkala memeriksa luka pada tangannya. “Tak… Kak tahu, semasa bekerja sebagai buruh kontrak, kerikil dan serpihan simen jatuh seperti hujan menimpa tubuh saya sepanjang masa. Kesakitan yang dirasa tidak dapat menghentikan usaha saya untuk bekerja keras.” Apalagi…aku menangis seperti selalu. Aku berkahwin pada usia menginjak 27 tahun. Suamiku seorang usahawan menawarkan jawatan pengurus kepada adik. “Kalau adik terima jawatan tu, apa kata orang lain?” kata adik. “Adik takde pelajaran. Biarlah adik bekerja dengan kelulusan yang adik ada.” “Adik tak ke sekolah pun kerana akak.” kata ku memujuk. “Kenapa sebut kisah lama, kak?” katanya ringkas, cuba menyembunyikan kesedihannya. Adik terus tinggal di kampung dan bekerja sebagai petani setelah ayah tiada. Pada majlis perkahwinannya dengan seorang gadis sekampung, juruacara majlis bertanya, “Siapakah orang yang paling anda sayangi?” Spontan adik menjawab, “Selain emak, kakak saya” katanya lantas menceritakan suatu kisah yang langsung tidak ku ingati. “Semasa sama-sama bersekolah rendah, setiap hari kami berjalan kaki ke sekolah. Suatu hari tapak kasut saya tertanggal. Melihat saya hanya memakai kasut sebelah, kakak membuka kasutnya dan memberikannya pada saya. “Dia berjalan dengan sebelah kasut. Sampai di rumah saya lihat kakinya berdarah sebab tertikam tunggul dan calar-balar ” “Sejak itulah saya berjanji pada diri sendiri. Saya akan lakukan apa saja demi kebahagiaan kakak saya itu. Saya berjanji akan menjaganya sampai bila-bila.” Sebaik adik tamat bercerita, aku meluru ke pelamin, mendakap adik sungguh-sungguh sambil meraung bagaikan diserang histeria. “Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

shapew d0wang nie??heheheh d0wang nie la mmber cf ym ak..rindu si0t kt d0wang..lamew da tak cf ngn d0wang shebab tue ak rindu banyak2 sama d0wang nie..kal0 dlu dew gak r cf..kec0h gak r nk2 c fara tue shukew t0l wat kec0h!slal0 cari gaduh ngn ak n shukew nk mencemburukan ak sama jedi hehehe jedi plak shuke t0l layan fara heheeh biase r tue mmber..tapi ak mnta gmbr jedi punyew la payah nk bagi..hehehe tat0t ak jual k0t kew tat0t saham dier jatuh..ermm shebab tue gmbr dier tkde kt ats...ABS plak skunk tk dpt d kesan tatau la gi manew ntah dan ak nk mnta gmbar dier..dier s0wang br0 yg baik hehehe (minta2 dier tak kmbang lew)...abg KD atau Khairul Dani nie s0wang br0 yg agak baik gaksss la dier nie ak da anggap cam abg ak sndiri hehehe..sp0rting l0rh...hepi plak sahabat yg shudi mndgr mslah ak tapi dier gaks salah s0wang yg tak dpt d kesan..fazr0l fawie yang d kenali dalam cf abg l0ng erm..shebab dier pling tua antara kami semua hehehe ha! nie p0wn ak tak dpt kesan gakss tatau la mane ilang abg l0ng kembali lew hehehe..ikram plaksss ak tak brapew knl sgt dier tapi der nice gakss tapi dier da berpunyew k!! hehehe dan cik m0on plak dier nie tak brapew knl sgt la jarang ak tgur tapi dier antara mmber cf gakss la....ena plakss da cam kembar ak..shebab kami byak persamaan n dier byak gakss tlg ak dalam semua perkara...ak sayang gilew kt dier..hehehe kekwan cf kembali lew..ak rindu banyak sama k0rang!!! P/... s0wi byk2 kal0 ak tk letak gmbr erk...

JANUARI .. 1 Januari Mudah tersinggung perasaannya, pemikirannya cerdas Dan manis budi bahasanya Dan memiliki sifat-sifat aneh Dan Ada kemungkinan mengembara. Karena sifatnya yang murah hati Dan kalau kurang waspada mudah menjadi korban penipuan. .. 2 Januari Mudah menjadi tegang, suka melamun, perasaannya peka Dan idealis serta kadang-kadang bersifat melankolik (gampang merasa sedih atau bermuram durja). Dalam bidang pekerjaan yang legal atau halal bisa mencapai sukses. .. 3 Januari Cerdik pandai, mudah tersinggung Dan mudah naik darah karena terpengaruh oleh perasaannya yang sangat peka, suka mengkritik Dan bersifat artistik, artinya suka akan kesenian atau hal-hal yang bersifat seni.. Sesekali bisa tertipu. .. 4 Januari Berpikiran tajam Dan banyak inisiatifnya, suka menyelidiki segala sesuatu dengan teliti. Dalam bidang asamara bisa tidak beruntung Dan bisa mengalami hal-hal yang kurang menyenangkan serta harus berhati-hati terhadap musuh dalam selimut. .. 5 Januari Memiliki inteligensi cukup tinggi, pandai menganalisa segala sesuatu, bisa memperoleh kehormatan Dan penghargaan Dan bisa sukses dalam karir kemiliteran Dan dalam bidang Angkatan Laut. .. 6 Januari Sangat aktif Dan penuh kegiatan, welas kasih Dan penuh semangat dalam melakukan segala macam pekerjaan. Bisa sukses dalam bidang usaha dagang sebab ulet Dan sabar dalam menanti hasil yang diharapkan. .. 7 Januari Gerak-geriknya cepat, otaknya jernih Dan ambisius, bragasan Dan mudah sekali tersinggung, suka mengecam orang tanpa khawatir akan akibatnya. .. 8 Januari Cerdas, tangkas, materialistis, sering cerewet, mau menang sendiri Dan keras kepala serta semangat berjuangnya tinggi dalam menempuh penghidupan. .. 9 Januari Tindak tanduknya sangat berhati-hati, suka menaruh curiga atau berprasangka, tidak suka bergurau Dan berangan-angan hidup bebas serta tidak mau bergantung pada orang lain Dan oleh kecerdikannya mereka bisa mencapai sukses tetapi kurang beruntung dalam bidang percintaan. .. 10 Januari Agak ambisius, suka mengejar kedudukan Dan kehormatan, pandangannya luas Dan sering tepat mengenai sasaran sehingga bisa terkenal Dan dihormati serta pandai mengatur organisasi. .. 11 Januari Gemar belajar, sangat pandai, ulet Dan teladan dalam menuntut ilmu sehingga bisa menjadi seorang sarjana yang ahli. .. 12 Januari Biasanya berhati-hati, tenang, teliti Dan banyak segan tetapi bicaranya sungguh-sungguh serta mengenal disiplin sehingga bisa sukses dalam mencapai kedudukan terhormat. .. 13 Januari Cerdas Dan sangat kuat pemusatan pikirannya. Dalam menuntut ilmu yang disukainya, IA bisa bersungguh-sungguh. Jika bekerja di lingkungan pemerintahan, maka bisa berhasil. .. 14 Januari Memiliki pembawaan yang baik, cerdas, pikirannya asli, bisa menguasai ilmu kebatinan yang tinggi, sayangnya mereka agak malas Dan suka acuh tak acuh meskipun selalu berhati-hati dalam setiap langkah yang dilakukannya. .. 15 Januari Agak pandai, memiliki penglihatan luas, dalam menempuh penghidupan bisa memperoleh penolong-penolong baik yang akan mengangkat kehormatan dirinya. Sayangnya kesehatannya kurang baik. .. 16 Januari Sangat aktif, sifatnya mudah tersinggung, suka bermuram durja, kurang memperhatikan keadaan jasmaninya Dan memiliki kecenderungan untuk berkelana jauh dari tempat kelahirannya. .. 17 Januari Sangat sukar untuk dirawat karena badannya lemah sehingga memerlukan banyak perhatian, memiliki otak yang cukup terang sehingga mudah memahami apa saja yang dipelajarinya Dan gemar akan seni musik Dan segala sesuatu yang bersifat artistik. .. 18 Januari Meskipun tampak lemah-lembut tetapi kemauannya besar, murah hati, suka berkorban, senang bergotong royong, artistik Dan musikal serta pandai Dan cakap di berbagai bidang. .. 19 Januari Memiliki firasat yang tajam Dan luar biasa pandai, bisa berhasil gemilang dalam bidang ilmu pengetahuan Dan umumnya bergaul di kalangan orang-orang cerdik pandai. .. 20 Januari Pandai berdiplomasi, panjang akal Dan berani, artistik Dan musical serta bisa sukses di bidang politik Dan ketatanegaraan. .. 21 Januari Pada umumnya bersemangat, cerdik, gagah berani, suka sekali mengejar ilmu pengetahuan yang luas, bisa memperoleh kemajuan berkat dukungan orang-orang yang berpengaruh, tetapi dalam kisah-kisah cinta bisa mengalami keadaan bahaya yang merugikan Dan mengecewakan. .. 22 Januari Memiliki sifat ramah tamah, simpatik, berakal, banyak disukai orang, bisa tertarik pada politik Dan masalah sosial Dan bisa sukses berkat bantuan orang-orang yang lebih tua serta bisa mengalami perkawinan yang bahagia Dan sejahtera. .. 23 Januari Baik, ramah, dermawan Dan sangat aktif tetapi kadangkala murung. Ia bisa memperoleh keuntungan tanpa diduga. .. 24 Januari Memiliki firasat yang tajam, agak pemalu Dan banyak segan serta tidak mudah mempercayai orang sebab sering menaruh prasangka terhadap orang lain. .. 25 Januari Emosional, suka gugup, tampaknya sibuk saja bergerak kian kemari, memiliki kemauan yang keras, ulet Dan berani menghadapi segala kemungkinan. .. 26 Januari Ingin hidup bebas Dan tidak mau di bawah perintah orang lain. Dalam hal kepercayaan IA memegang teguh peraturan Dan IA bisa berhasil dari banyak berkelana. .. 27 Januari Amat pandai menyesuaikan diri dengan kalangan apapun, artistik, musikal, suka akan kesusasteraan, IA mampu menguasai filsafat Dan kebatinan serta bisa sukses dalam dunia karang-mengarang. .. 28 Januari Suka akan pemandangan yang indah, tenang, keras kepala, bakatnya ditujukan pada ilmu pengetahuan, kesenian Dan karang-mengarang atau karir lain yang menguntungkan. .. 29 Januari Memiliki gerak-gerik yang amat gesit, meskipun sangat lamban dalam memperhatikan sesuatu yang menarik perhatiannya. Ia bisa sukses dalam bidang seni dan karang-mengarang. .. 30 Januari Ramah-tamah, wataknya halus, pandangannya luas dan suka menjauhkan segala pertikaian. Umumnya cocok kalau menjadi pendeta, sosiawan atau seniman. .. 31 Januari Memiliki otak tajam dan kemauannya keras, dapat menemukan pendapat-pendapat baru yang banyak menguntungkan, gagah berani dan suka bertualang serta cocok kalau bergerak di bidang teknik dan mekanik. FEBRUARI .. 1 Februari Cakap, berani, lembut, suka akan musik dan kesenian serta teknik. Ia bisa berhasil dalam menempuh perjalanan hidupnya. .. 2 Februari Gembira, ingin bebas, optimis dan murah hati. Ia bisa berhasil dalam bidang asmara dan kalau melakukan pekerjaan yang berhubungan dengan teknik dapat mendatangkan hasil yang lumayan. .. 3 Februari Giat, gagah berani, murah hati, optimis, pandai, ramah-tamah dan dapat dipercaya serta suka mempelajari segala sesuatu dan bisa memperoleh kedudukan baik dalam penghidupannya. .. 4 Februari Pandai, berani maju karena kemauannya keras dan pikirannya asli serta bisa sukses kalau bekerja di kalangan ketentaraan atau karang-mengarang. .. 5 Februari Gagah, gesit, bertanggung jawab, segala sepak terjang mereka tegas, menawan hati orang dan suka akan keindahan, kesusasteraan dan musik. Mereka bisa amat mujur dalam penghidupannya. .. 6 Februari Suka mengubah keadaan yang sudah lapuk. Adakalanya ia suka bertingkah aneh tetapi mereka tidak gila. Ia bisa mendapatkan penemuan yang asli, bukan jiplakan. .. 7 Februari Pandai, memiliki banyak akal tetapi nasibnya tidak menentu sebab peruntungannya naik turun seperti ombak laut dan memiliki kecakapan yang cukup mendalam dibidang ilmu pengetahuan. Dalam urusan asmara atau persahabatan ia bisa mengalami kekecewaan. .. 8 Februari Memiliki rejeki besar dan cerdas. Ia bisa berhasil dalam bidang kewartawanan atau karang-mengarang tetapi dalam urusan niaga atau perdagangan umumnya kurang mujur. .. 9 FebruariCerdik, panjang akal, pemikiran yang luas dan rajin belajar serta menonjol dalam hal kebatinan tetapi dalam peruntungan yang bersifat material umumnya kurang beruntung. Mereka cocok menjadi seorang pendeta atau ahli kebatinan yang jujur. .. 10 Februari Cerdik tetapi agak keras kepala dan adakalanya sepak terjangnya sedikit aneh. Ia bisa mengalami kegagalan dalam urusan asmara dan merasa kecewa dalam urusan persahabatan. .. 11 Februari Sering terlibat dalam urusan pengadilan tetapi ini tidak berarti sebagai terdakwa melainkan bisa juga sebagai seorang pengacara atau hakim. Terhadap orang tua, ia sering mengalami kerewelan atau rasa menyesal. Ia bisa bersikap belas kasih tetapi sayangnya mereka mudah tersinggung. Namun berkat kecerdikannya, ia dapat mendatangkan keuntungan. .. 12 FebruariMemiliki hidup yang tidak menentu dan bisa mengalami kegagalan dalam urusan asmara atau mungkin tertipu oleh teman-teman palsu. Meskipun demikian, ia bisa beruntung juga. .. 13 FebruariPandai dan berani, namun kurang beruntung dalam urusan keuangan. Tenaganya dapat dimanfaatkan oleh orang yang bermodal dengan ia sendiri hidup sederhana. .. 14 Februari Memiliki cara kerja yang berlainan dari yang biasa dan wataknya sulit dipahami orang lain serta pada umumnya mereka suka gugup, bekerja tergesa-gesa dan sedikit brangasan. .. 15 Februari Ramah-tamah, berpikiran sehat, tidak suka melamun dan sangat senang bila dipuja, serta suka mengejar nama dan kedudukan namun semangat bekerjanya memang baik sekali. Kecakapan berbuat dan kecerdasannya bisa membuatnya sukses dan dapat menjadi seorang penasehat yang baik. .. 16 Februari Memiliki perasaan hati hangat dan sangat populer karena ia pandai bergaul dan pada umumnya ia bisa sukses dalam hal pekerjaan dan perekonomian tetapi tidak demikian dalam soal asamara. .. 17 Februari Pandai, banyak menaruh prasangka terhadap sesamanya, tidak suka bergaul, agak menyendiri dan bisa mengatasi kesedihan dalam penghidupannya namun bisa sukses dalam lapangan kemiliteran karena biasa berdisiplin baik. .. 18 Februari Suka tampil ke muka dengan berani, suka mengadu untung, suka berpetualangan, brangasan dan agak sembrono. Ada baiknya sejak kecil dibiasakan tenang dan tidak bekerja tergesa-gesa serta dididik untuk bersabar. .. 19 Februari Artistik, musikal, luas pandangannya dan ingin hidup bebas serta tidak senang terhadap segala peraturan yang bersifat mengekang. Keuletannya dalam berusaha keras mencapai suatu angan-angan dapat memberikan keberhasilan dalam penghidupannya. .. 20 Februari Memiliki watak riang gembira, aktif dan suka mengalah demi memelihara perdamaian. Tetapi justru karena hal inilah mereka harus bersikap berhati-hati terhadap teman-teman palsu yang suka menyalahgunakan kebaikan hatinya. .. 21 Februari Berambisi, firasatnya tajam dan pandai berusaha apa saja yang bisa memberikan keuntungan kepadanya. Dalam soal asmara ia harus berhati-hati supaya tidak salah pilih. .. 22 Februari Luar biasa pintar, berkepribadian dapat mempesona orang dan ambisius serta keoptimisannya membuatnya dapat mencapai sukses. Ia juga bisa terkenal dalam lingkungannya. .. 23 Februari Belas kasih, bersedia memaafkan segala kesalahan orang, luas pandangannya dan pandai. Ia bisa beruntung tetapi kalau terlalu main percaya bisa mengalami kerugian. .. 24 Februari Gemar akan kemewahan dan keindahan, cerdik dan rajin belajar, memiliki banyak gagasan untuk berusaha macam-macam. Meskipun ia bisa beruntung tetapi harus berhati-hati terhadap teman-teman yang bisa menipunya. .. 25 FebruariAktif, bersemangat, pandangannya asli dan bisa menjadi penemu pendapatan baru. Ia bisa berbahagia namun juga bisa terancam penipuan. .. 26 Februari Sukar memahami segala sesuatu, umumnya bisa sukses dalam segala bidang usaha yang digemarinya dan bisa panjang usia. .. 27 Februari Bisa mendapatkan hasil yang menguntungkan dari berbagai sumber. Tetapi dalam menempuh penghidupan ia bisa mengalami kekecewaan dan penderitaan batin. .. 28 Februari Memiliki otak terang, terampil dan cekatan dalam mengerjakan segala sesuatu, suka menaruh curiga dan dalam soal asmara tidak selamanya sukses. .. 29 Februari Pandai, berambisi, berani, berotak tajam dan berpikiran asli serta tidak kolot tetapi umumnya suka gelisah. MARCH .. 1 March Memiliki watak yang baik, simpatik dan kemauannya keras. Dalam berusaha keras untuk mencapai kemajuan hidup, ia bisa mencapai sukses... 2 March Berkarakter kuat, seksama dan cerdas. Karena sikapnya yang selalu berhati-hati, ada kalanya ia menaruh curiga sehingga tidak bisa cepat mengambil keputusan. Ia dapat diharapkan beruntung dalam bermacam-macam bidang usaha. .. 3 March Sangat aktif, bersemangat, berambisi dan suka mencari nama ataupun kedudukan. Sifatnya yang ulet bekerja dan tidak suka melamun serta dapat diserahi tugas yang penuh tanggung jawab. .. 4 March Pandai, penuh inisiatif, suka bekerja keras dan suka mempelajari berbagai macam ilmu. Dalam perjuangan hidup, ia bisa berhasil gilang- gemilang... 5 March Berpikiran dan berpendapat secara asli, pada umumnya ia bisa bekerja dengan sukses bila bekerja dalam lapangan teknik mesin dan juga bisa berhasil dibidang penerbangan... 6 March Berpikiran cerdas dan rajin belajar tetapi suka menyendiri atau menjauhkan diri dari pergaulan sebab ia bersifat banyak segan, bisa berhasil dalam lapangan pekerjaan yang memerlukan penelitian sedalam-dalamnya... 7 March Tidak mudah terpengaruh oleh orang lain sebab mereka banyak menaruh curiga, suka memperhatikan kesejahteraan keluarganya. Ia bisa populer dan sukses karena pikirannya asli dan pandai serta memiliki kekuatan magnetis. .. 8 March Murah hati, suka memperlihatkan sikap yang simpatik dan suka tolong-menolong karena itu ia banyak disukai dalam pergaulan umum, salah satu keberhasilannya ialah melalui karakter yang kuat. .. 9 March Sangat gesit, cerdas dan mudah memahami suatu pelajaran betapa sulitnya. Hanya saja, karena ia terlalu banyak main percaya akibatnya ia sering tertipu. .. 10 March Pandai, suka mencari kemajuan dan agak ambisius, pendapatnya asli dan bersemangat. Pada umumnya rejekinya cukup baik. .. 11 March Sangat aktif dalam bidang industri dan ada harapan akan berhasil baik, terutama bagi orang yang dilahirkan di waktu pagi hari... 12 March Amat cerdik, pandai memecahkan persoalan yang rumit dan pandangannya luas. Pada umumnya cocok apabila memperhatikan dan mempelajari ilmu kebatinan. .. 13 March Baik, ramah-tamah, riang gembira, firasatnya tajam dan banyak penemuan dibidang usaha apa saja sehingga ia tidak perlu khawatir akan masa depannya... 14 March Berkemauan keras, bertujuan tetap dan perawakan badannya kuat., pemusatan pikiran yang luar biasa ia bisa mencapai angan-angannya dengan sukses... 15 March Amat simpatik dan menarik perhatian umum. Karena kesukaannya akan kesenian, ia bisa cocok jika bekerja di lapangan musik, drama dan film. Umumnya ia bisa memperoleh banyak rejeki. .. 16 March Berotak tajam, panjang akal, karakternya baik, gesit dan kadangkala mempunyai daya imajinasi yang luar biasa. Umumnya ia mudah percaya omongan orang sehingga mudah tertipu.. .. 17 March Pandai dan panjang akal serta rejeki mereka cukup baik. Karena pendapat dan penemuannya asli, maka ia bisa menjadi sarjana teknik... 18 March Sangat sensitif atau perasaannya mudah tersinggung, sering gagah dan beradat aneh dan bisa terjadi sengketa hanya karena salah paham saja. .. 19 March Gesit, berpikiran tidak menentu dan hatinya jarang bisa tenteram, tetapi otaknya terang dan firasatnya tajam. Usahanya bisa berhasil berkat keuletannya... 20 March Bersikap agung, suka berlaku terus terang dan amat jujur karena itu bisa mendapatkan kepercayaan penuh untuk memegang segala rahasia. Selain itu, ia pandai berdiplomasi sehingga ia bisa sukses jika bergerak di bidang politik... 21 March Hatinya terbuka, setia, gagah berani tetapi tidak mudah mengalah. Ia bisa populer dan berhasil dalam memegang pimpinan perusahaan... 22 March Pandai, pikirannya asli, selalu berlaku amat praktis, tidak suka banyak omong kosong, perasaannya sangat peka, hatinya mudah meluap-luap dan kadang-kadang brangasan. Ia bisa mencapai kemajuan hidup oleh keberaniannya. .. 23 March Suka bekerja melayani orang dan berani main spekulasi. Karena cerdik dan banyak akal, umumnya ia bisa berhasil di bidang usaha niaga. .. 24 March Sangat sensitif atau perasaannya terlalu peka, mudah naik darah tetapi mudah baik kembali dan gemar akan segala sesuatu yang berhubungan dengan seni... 25 March Kemampuan artistiknya besar sehingga bisa terkenal di bidang kesenian. Sayang perasaannya terlalu amat halus sehingga mudah menimbulkan perselisihan paham. .. 26 March Banyak segan, suka mawas diri dan pandai berfisafah. Ia bisa bekerja baik dalam lingkungan yang tentram, aman dan sentosa. .. 27 March Pandangannya amat luas, pikirannya cerdas, tetapi amat cemburuan dan sekali waktu bisa menaruh banyak curiga pada orang lain. Ia berbakat untuk menjadi seorang guru atau pemimpin kebatinan. .. 28 March Firasatnya tajam, banyak berpikir dan amat berhati-hati dalam segala tindak-tanduknya serta bersifat artistik dan banyak segan dalam mengemukakan pendapatnya yang asli. .. 29 March Sangat pandai dan panjang akal, wataknya riang gembira dan cepat bertindak. Ia bisa berhasil di bidang diplomatik dan suksesnya tercapai setelah melewati umur 30 tahun. .. 30 March Ambisinya besar dan kurang bersikap toleran, biasanya amat praktis dalam segala gerak-geriknya dan pada umumnya ia bisa memiliki tanah atau mengusahakan perkebunan pertanian... 31 March Luar biasa pandai, asli pikirannya dan mudah memahami pendapat orang lain serta pandangannya sangat luas. Ia bisa menjadi seorang teman yang arif bijaksana

kek c0klat nie s0me0ne yg bg kt aku shebab aku yang minta dier watkan
hehehehe...kira pksa gak la tpi mmg shedap kek nie..kek c0klat

Beberapa tahun lepas Ramli jumpa seorang janda bernama Ramlah yang mempunyai anak dara bernama Jamilah. Ramli berkahwin dengan Ramlah dan Jamilah adalah anak tiri Ramli. Selepas itu bapa kepada Ramli, Jamrud berkahwin dengan anak tiri Ramli, Jamilah. Ini membuatkan Jamilah, mak tiri kepada Ramli yang sebelum ini anak tirinya. Jadi ayah Ramli, Jamrud adalah anak tiri Ramli dan memjadikan Ramlah sebagai Mak Mertua kepada Bapak Mertuanya.Selang beberapa bulan kemudian, Jamilah anak kepada isteri Ramli, Ramlah melahirkan anak lelaki, Jarul. Jadi Jarul dalah adik kepada Ramli. Tetapi Jarul adalah anak kepada Jamilah, anak kepada isteri Ramli, Ramlah. Menjadikan Jarul adalah cucu kepada isteri Ramli, Ramlah. Sekaligus menjadikan Ramli datuk kepada Jarul, adiknya. Itu tak seberapa lagi. Selepas itu, Ramli dan Ramlah mendapat anak bernama Jayzee. Sekarang Jamilah, anak tiri Ramli dan juga Mak mertua Ramli menjadi kakak dan juga nenek kepada Jayzee. Jadi ayah Ramli, Jamrud menjadi abang ipar kepada anak Ramli yang mana kakak ipar Jayzee adalah isteri kepada ayah Ramli, Jadi sekarang, Ramli adalah abang ipar kepada emak mertuanya, isteri Ramli, Ramlah adalah makcik kepada anaknya sendiri, Jamilah... Anak Ramli, Jarul adalah sepupu kepada ayah Ramli, Jamrud dan Ramli adalah datuk kepada dirinya sendiri... muahahahahahahahhahaha... .isk isk isk... .. nennooo nennooo..neenooo..nenoooo.. phewiiittttt tebabooooooooooo.. aku pening... .... aku sendiri naik fening menterjemahkan semua nih!!

Suatu hari, seorang pesakit gila di Tanjung Rambutan diziarahi kaum keluarganya.Apabila keluarganya hendak balik, pesaki gila telah berkata kepada kawannya yang sama-sama gila. Orang Gila 1 : Tengok tu, orang-orang gila tu dah nak balik. Orang Gila 2 : Kenapa engkau kata mereka Gila? Orang Gila 1 : Mereka tidak percaya yang aku nie Hang Tuah. Orang Gila 2 : Tapi kau memang pun bukan Hang Tuah. Orang Gila 1 : Apsal kau cakap aku bukan Hang Tuah? Orang Gila 2 : Aku pernah bertarung dengan Hang Tuah di Istana Melaka, dia tidak sedikit pun seperti kau. Orang Gila 1 : Kau siapa sebenarnya? Orang Gila 2 : Hang Jebat.........

nie kek nmpak shedap l0rh....tak lamew agik aku akan dapat kek nie...
..chaiy0k2..
seshapew nk mamam kek nie kena r wat baik ngn ak hehehe k0mp0m t dapat nyew..

Seorang budak lelaki berusia lingkungan 8thn membeli sekotak serbuk pembasuh daripada sebuah kedai runcit. Pekedai: Banyak sangat ke pakaian nak dibasuh? Budak: Saya nak mandikan kucing saye Pekedai: Eh..tak boleh gunakan serbuk ni,ia terlalu kuat untuk kucing awak,silap-silap kucing awak mati nanti. Budak itu terus berlalu selepas membayar harga serbuk basuh itu. Seminggu kemudian budak itu kembali ke kedai runcit tersebut. Pekedai: Bagaimana kucing kamu? Budak: Mati! Pekedai: kan saye dah kata...! Budak: Tapi saye tak fikir serbuk itu yg membunuhnya. Pekedai: Habis siapa yg membunuhnya? Budak: Mesin basuh itu..ia berpusing terlalu laju..!

apa yg mereka tentang aina..(^_^)

Fisha Evans-sistaz seorang kakak yang baik,caring pasal adik2 nya,, sis happening ♥
Nurhidayah-adik tak boleh nk describe kan sgt la sis sebab adik pon x pnh jumpe sis kan..adik rase sis okey je kalau ada buruk2 uh thats normal la sis manusia mana ada yg sempurna
Asri Johari- baek je. x jhat pown
Mia Qalesya RauQah-aina mcm watak cite nora elena..mksd mia about love..ngee
Hidayati Omar-bg akk aina sorg yg manja, frenly..baik ati..
Mona Ismail-Caring... Manje
NUR FAZLIANA ANJE-aina baiklah..aina buat kak yan buka minda dan dapat berkwan dengan semua oerang
Muhd Ridzuan-adik abg seorang yg manja dan baik.. cute.. dan penyayang..
Ema 수하이-AINA : Baik, Suke Membantu, Ceria^^
Aca-ermmmaina biase2 jew r0ck slamber hehehe dlu la dh kawen nie xtau la kan kikiki
ieja noh-akak xknl aina sgt, setakat knl kat fb jer.. akak nmpk aina periang, manja,mudah mesra
mohd khairul- tentang diri aina ekkk,manje, comel,kiut, baik
n0or-nor rase aina ok, kawn yg best..memahami,senang kawtim..funny..pemaaf n mcam2 agik la yg best
aizat sahar-pada sy aina ni sorg yg best.. suka tlg org... bg sy,antara staf terbaik sy la.. noor pn suke dgn aina kitaorg rasa senang and selesa dgn aina
exora Ana-bagi akk kan awk seorang yang tegas dalam sesuatu perkara... tak suka main2... bagus mcm tu..tak pentingkan diri sendiri.. ingt orang lain ..tu apa yang akk kenal aina masa kat BTN dulu.. sehingga lah kehari ini..aina tak sombong pun...
Nazrin-sy tk pkir pape pn..yg sy pk awk kwn baek sy..wlpn sy dlm senng dn sush..
shana_2411- bg akak aina sorg yg frendly, baik, mesra, ramah,kelakor pun ade sometimes tu nampak muke cam sdg berpikir
b0b-n0t sure..da lame xjumpe so n0 k0men..baiklah kot..dah kwin kena baik
Wan Siti Hajar-cute, sweet n nice
Siti Norshidah-baik dan penyayang
fatin-a responsible sister..caring..happy..chill
Nur Idzliana-KO OK JE....MCM BIASE JE LA....XDE YG LEN PN...

Pages


adam..ak tk kish 0wang nk shakap pew psl ak minat adam..ak peminat setia dier huhu

Followers

About Me

Foto Saya
BanDar BaRu BaNGi-MuaR, SeLaNGoR, Malaysia
just add ym..faceb0ok..myspace putri_ainania@yahoo.com

Blog Archive

Blog Archive